مسئولیت اجتماعی به معنای سهیم شدن شرک تها و موسسات در رفع مسایل و مشکلات جامعه و کمک به پیشرفت آن است.به بیان دیگر، این رویکرد پیوند خط مش یها و راهبردهای سازمانی با نیازهای اقتصادی و اجتماعی جامعه و ارزش آفرینی در راستای بهبود شرایط است. در این دوران، مدیریت موثر، مدیریتی است که از محدوده اندیشه سازمان، خود را رها ساخته و به جامعه وسیعتر یاندیشد، چرا که نه سازما نها م یتوانند خود را از جامعه جدا کنند و نه جامعه می تواند بدون سازمان تداوم یابد. در مقایسه با سایر بنگا هها، بانکها نقشی کلیدی در نهادینه سازی مسئولیت اجتماعی در جوامع ایفا م یکنند. نقش بانکها به عنوان تسهیل گر و محرک چر خهای اقتصاد و تجارت، به عنوان نهادهای مولد ثروت و نیز فراهم آورندگان خدمات برای اجتماعات محلی، ملی و بین المللی بیانگر اهمیت این مؤسسات در به جریان اندازی حرکت فکری مسئولیت اجتماعی در کل جامعه است. یکی از مجریان کوشای این پویش در خصوص تدارک وتامین اقلام نوشت افزاری، تفکیک و بسته بندی و همکاری در فرستادن بسته ها شرکت معین پارسیان پارس بود . کارکنان توانمند این شرکت با تلاشی مثال زدنی، طی 15 روز کاری به طور فشرده و بی وقفه ، نسبت به انتخاب و تهیه نمونخ ها ،نشا نگذاری آرم بانک و همچنین بسته بندی اقام اهدایی همت ورزیدند. این هدایا پس از اتمام بسته بندی، برای ارسال به شعب شهرستان با کمک همکاران مدیریت پشتیبانی، به شرکت پست ج.ا.ا تحویل داده شدند.