اخبار > جزئیات خبر
استفاده از برنامه سیناد بیمه پارسیان
calender 24، 08 ,1400

متن اطلاعیه برنامه سیناد با سلام به اطلاع همکاران گرامی می رساند به منظور تسریع در فرآیند ارسال، رسیدگی و پرداخت هزینه های درمانی همکاران، سامانه الکترونیکی ارسال نسخ با نام سیناد یاری رسان پارسیان از سوی شرکت بیمه پارسیان جهت بهره برداری آماده گردیده است. در این راستا از تاریخ ابلاغ اطلاعیه حاضر کلیه همکاران محترم می بایست جهت دریافت هزینه های درمانی خود به روش ذیل اقدام نمایند: 1. ابتدا از طریق سامانه مذکور (مطابق راهنمای پیوست) تصویر اسناد درمانی خود و افراد وابسته را به شرکت بیمه ارسال نمایند. ارسال پرونده های بیمارستانی، تا اطلاع ثانوی همچون گذشته صرفا به صورت فیزیکی مقدور می باشد. 2. ظرف مدت 5 روز کاری تصاویر اسناد از سوی کارشناسان شرکت بیمه بررسی شده و در صورت تایید آنها، یک کد رهگیری در سامانه به اسناد تخصیص می یابد. 3. پس از دریافت این کد، همکاران می بایست حداکثر طی مدت یک هفته، اصل مدارک تایید شده را به همراه نسخه چاپی فرم تایید(طبق راهنمای پیوست) از طریق دبیرخانه بانک به شرکت یاری رسان پارسیان ارسال نمایند. فرم های ارسال نسخ قبلی (به غیر از موارد ارسال پرونده های بیمارستانی)، باطل گردیده و ارسال این فرم ها به همراه مدارک مورد نیاز نمی باشد. توجه مهم: اسناد تایید شده در سامانه مستقیما جهت پرداخت خسارت همکاران، به واحد مالی شرکت بیمه ارجاع می شوند. بنابراین در صورت عدم ارسال به موقع نسخه فیزیکی و یا مغایرت اسناد مذکور با تصاویر ارسال شده قبلی، با درخواست شرکت بیمه هزینه های پرداخت شده توسط بانک از همکاران مطالبه خواهد شد. اضافه می نماید بنا بر اعلام شرکت یاری رسان پارسیان، از تاریخ ابلاغ این اطلاعیه ، صرفا اسنادی که تصویر آنها از طریق سامانه سیناد ارسال شده اند، مورد بررسی قرار خواهند گرفت و سایر اسناد رسیدگی نخواهند شد. همچنین به منظور پاسخگویی بهتر به سوالات همکاران عزیز، شماره تلفن های تماس و ساعات پاسخگویی کارشناسان شرکت یاری رسان پارسیان به شرح ذیل تغییر یافته است: 1. پیگیری هزینه های درمانی (از ساعت8 الی14): ​ تلفن: 0218259 و داخلی1018 و یا تلفن: 17-02188362816 و داخلی 243 2. پیگیری موضوعات مربوط به معرفینامه مراکز درمانی طرف قراداد (غیر آنلاین): تلفن 84843500 021 (واحد های ستادی داخلی 3500 ) 3. اخذ معرفینامه اضطراری در ایام تعطیل و ساعات غیر اداری: با شماره همراه کارشناس کشیک بیمه (on call )09128381027 و یا با شماره 8259 021 شرکت بیمه پارسیان، داخلی های 1751 و 1752 کارشناسان کشیک. پیوست اطلاعیه راهنمای دسترسی و ارسال نسخ از طریق سامانه سیناد دسترسی به این سامانه از طریق آدرس: https://sinad.yrp24.com مقدور بوده و این سامانه قابلیت ارسال نسخ از طریق درگاه اینترنتی ( توسط رایانه ) و یا برنامک موبایلی تلفن همراه اندرویدی و iOS با نام سیناد یاری رسان پارسیان را دارا میباشد. پس از دانلود و ورود به برنامه ضروری است اقدامات زیر انجام شود: 1- کدکاربری و رمز برای اولین ورود به برنامه، کد ملی همکار می باشد که لازم است پس از ورود رمز تغییر یابد. 2- در محیط برنامه امکان مشاهده فیلم های آموزشی هر بخش (درخصوص نحوه ثبت،ارسال، پیگیری، پیام های رفع نواقص نسخ درمانی) در دسترس قرار گرفته است که تاکید می شود همکاران محترم پس از آشنایی کامل با این موارد، نسبت به ارسال مستندات خود اقدام فرمایند. 3- در هر مرحله پس از ثبت و بارگذاری تصویر مستندات درمان، یک کد پذیرش (صرفا جهت شناسایی سند) نمایش داده میشود. 4- در زمان بارگذاری تصاویر اسناد، به منظور تسریع در روند ثبت و تایید پرونده ها، از ارسال تصاویر با کیفیت و خوانای مدارک خود اطمینان حاصل نمایید. ( فرمت های جاری مثل jpg ، png، pdf در تعداد و حجم های معمول قابل قبول می باشد). 5- پس از بارگذاری اسناد، کارشناسان شرکت یاری رسان پارسیان حداکثر ظرف مدت 5 روز کاری مستندات ارسال شده را بررسی نموده و پس از تایید مدارک یک کد رهگیری در سامانه مزبور نمایش می یابد که نشان دهنده تایید نهایی و ارجاع به امور مالی شرکت بیمه جهت پرداخت می باشد. همچنین تا قبل از اعلام کد رهگیری، ویرایش و حذف مستندات در سامانه امکان پذیر است ولی پس از صدور کد رهگیری این تغییرات قابل انجام نمی باشد. 6-پس از دریافت کد رهگیری، همکاران می بایست طی مدت حداکثر یک هفته، با مراجعه به درگاه اینترنتی برنامه سیناد، فرم تایید شده ارسال مدارک را چاپ نموده و با الصاق به اصل مدارک و نسخ درمانی تایید شده، مجموعه مدارک یاد شده را از طریق دبیرخانه بانک به شرکت یاری رسان پارسیان ارسال نمایند. الصاق فرم مزبور برروی دسته اسناد مرتب شده ارسالی و درج کد رهگیری مربوطه برروی پاکت به جای شماره نامه الزامی است. 7- در زمان ارسال اصل مدارک، از فرستادن مستندات خسارت های تایید نشده در سامانه و یا فاقد کد رهگیری، به علت عدم امکان عودت، اکیدا خود داری نمایید. 8- عدم ارسال اصل نسخ تایید شده در زمان مذکور، موجـــب عودت هزینه های پرداخت شده به حساب شرکت بیمه می گردد.